måndagkväll och tisdag

Måndagskvällen blev det inte Utecompaniet och Rubypolitans som planerat utan jag och Klasson hamnade på Strandbryggan med Raspberry Fudge-drinkar och rosévin. Mycket trevligt och vi träffade även en del välbekanta ex-Östra Realare också. Väldigt skönt att sitta nära vatten när kvällen var så varm.

Det var inte allt för roligt att vakna på tisdagen men jag pallrade mig ändå upp och iväg till dagens enda lektion innan Östras utspring. Hamnade i Humlegården med Lova, Li, Nicci och Johan samt även Klasson med väninna senare för att dricka öl och picknicka lite. Lite flashbacks från förra året då vi var ettor och satt och pimpade vin innan flakåkningen och kändes oss så himla stora och coola. Det kan vi konstatera att det var vi antagligen inte eftersom vi i år själva fnissade åt ettorna som också hade placerat sig i parken med sina vinboxar.
Efter ett par timmar blev det utspringet och sedan Antons flak. Jättekul var det och mycket välbekanta ansikten hann jag träffa på och se medan vi gled runt i Stockholm till öronbedövande toner. Lite läskigt dock med flakolyckorna som berörde Östra Realare.

Kvällen spenderades på Mariaberget då klassgrillning stod på schemat. En betydligt mer lugn tillställning än förra året men ack så mysig. Ett stort gäng som inte enbart bestod av klassisar, Arman (Riksmyset) på gitarr och sång, massor av mat och vin medan solen gick ner över Stockholm. Det kan man inte tacka nej till.


Det må vara en torftig uppdatering men jag hoppas ni alla har en trevlig nationaldag, själv ska jag bege mig till Uppsala på ännu en grillning samt imorgon springer kära Ellie ut från (Torra)Norra så då blir det mer flak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback